Na początku września w klasach piątych C, D i E został przeprowadzony sprawdzian diagnostyczny z języka polskiego na rozpoczęcie nauki.
Sprawdzane były wymagania ogólne:
I Kształcenie literackie i kulturowe.
II Kształcenie językowe.
III Tworzenie wypowiedzi.
Test składał się z 19 zadań zamkniętych i trzech zadań otwartych. Skonstruowany został zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego. Za rozwiązanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 33 punkty. Celem badania było rozpoznanie poziomu opanowanych przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
Badanie umiejętności uczniów będzie się odbywało dwukrotnie, tj. na początku i na końcu roku szkolnego. Wyniki uzyskane we wrześniu pozwoliły określić stopień opanowania kluczowych umiejętności uczniów „na wejściu”. Otrzymane informacje posłużyły do planowania efektywnej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Natomiast wyniki badania przeprowadzonego w maju, odniesione do pomiaru wrześniowego, będą stanowiły podstawę określenia postępu osiągnięć uczniów po rocznej pracy. Z tego powodu konieczne jest przeprowadzenie badania w tej samej klasie na początku i na końcu roku szkolnego. Uczniowie otrzymali informacje o wynikach.
Diagnozę przeprowadziła i opracowała wyniki pani Iwona Śpiewak.